Świat przyszłości: zastosowanie ogniw paliwowych"

Opublikowano: 2021-06-25 00:35, Numer artykułu: 41939 , Autor: B.Budziak

W marcu 2020 roku odbył się Konkurs Międzynarodowy "Świat przyszłości: zastosowanie ogniw paliwowych", który odbywał się w ramach projektu FCHgo. Zadaniem uczestników było wymyślenie nowych sposobów "produkcji" i magazynowania energii, ponieważ
w 2040 roku może zabraknąć nawet do 50% "mocy produkcyjnych" energii elektrycznej.
Uczniowie musieli zastanowić się nad pytaniem ,,Jakie będzie nasze codzienne
życie w świecie zmienionym przez wodór?". Odpowiedź należało przedstawić w formie
rysunku, opowiadania wideo, w wyklejance lub modelu itp.
Prace należało wykonać w grupach.

Jedną z grup, która zdecydowała się wziąć udział w konkursie, jest grupa dziewczyn z klasy 7e:
Matylda Jakubowska, Maja Mlicka, Oliwia Chęś, Lena Harmoza oraz Emillia Kosz.

Dziewczyny przygotowały filmik wideo, który jest imitacją pięciominutowej lekcji. Na filmiku, w ciekawy oraz prosty sposób, przedstawiają informacje o wodorze, paliwie wodorowym oraz o ogniwie paliwowym. Dzielą się z nami swoją wiedzą, a także przemyśleniami oraz pomysłami na zastosowanie wodoru w przyszłości.

Na udział w konkursie zdecydowała się również druga grupa, także z klasy 7e. Jej uczestnikami są:
Zofia Rusak, Hanna Mróz, Aleksandra Mróz oraz Aleksander Krelski.

Przygotowali oni makietę, pod tytułem ,,Jak ekologicznie ogrzewać dom?". Makieta ta w prosty
oraz przejrzysty sposób przedstawia działanie paneli fotowoltaicznych, w taki sposób, aby każdy mógł lepiej zrozumieć jak można ekologicznie ogrzać dom, wykorzystując energię słoneczną. To nie była jedyna praca tej grupy, ponieważ przygotowali oni także plakat, pod tytułem ,,Energia
w zgodzie z naturą", który pokazuje jak działają ogniwa paliwowe oraz jak można wykorzystać je w bloku. Pokazuje również, że można przy tym trochę pomóc naturze oraz zadbać o środowisko w naszej najbliższej przestrzeni.

Również klasy ósme zaprezentowały swoje prace. Autorkami plakatu "Hydrofuture" są uczennice klasy 8b: Weronika Węsek, Bogusia Kopczyk, Anna Mróz i Amelia Stoppel. Dziewczyny w przejrzysty sposób traktują tematykę konkursu, wskazując swoją wizję przyszłości, jakim jest paliwo wodorowe.
I jeszcze jedna grupa, tym razem z klasy 8a: Wiktoria Twarowska, Viktoria Bednarowska, Marta Kwiatkowska i Anna Falkowska, która przygotowała pracę "Makieta wodorowa" przedstawiająca specjalne stacje wodorowe, wiatraki czy pojazdy napędzane wodorem.
Warto wspomnieć, że wszystkie prace, poza opisem w języku polskim, zostały przetłumaczone na język angielski.

Pomimo, że żadnej z grup nie udało się przejść do kolejnego etapu, to sam udział w tak ważnym konkursie jest już wielkim osiągnięciem.


Bardzo gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów!